Nuo 2019 m. sausio 1 d. įsigaliojo Mokesčių administravimo įstatymo (MAĮ) 40-1 straipsnio redakcija, kuria nustatyti minimalūs patikimo mokesčių mokėtojo kriterijai. Taip pat Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pradėjo skelbti nepatikimų mokesčių mokėtojų sąrašą, kurį žiniasklaida praminė „gėdos lenta“.
Mokesčių mokėtojas laikomas nepatikimu ir patenka į „gėdos lentą“, kai:
- juridiniam asmeniui arba individualia veikla užsiimančiam fiziniam asmeniui (toliau – mokesčių mokėtojas) per paskutinius trejus metus iki jo vertinimo dienos įsigaliojusiu sprendimu pagal MAĮ ar specialiuosius mokesčių įstatymus
(1) buvo skirta bauda už pajamų neįtraukimą į apskaitą,
(2) įsigaliojusiu sprendimu buvo skirta bauda už į buhalterinę apskaitą neįtraukto darbo užmokesčio mokėjimą,
(3) įsigaliojusiu sprendimu buvo skirta bauda už nepagrįstą PVM atskaitą ir leidžiamų atskaitymų didinimą dėl į buhalterinę apskaitą įtrauktų apskaitos dokumentų, kuriuose įformintos tikrovėje nevykdytos arba kitomis, negu nurodyta, sąlygomis vykdytos ūkinės operacijos,
(4) įsigaliojusiu sprendimu buvo skirta bauda už juridinio asmens vadovo ar kitų atsakingų asmenų arba individualia veikla užsiimančio asmens privačių poreikių tenkinimą juridinio asmens lėšomis arba su individualia veikla susijusiomis lėšomis,
(5) įsigaliojusiu sprendimu buvo skirta bauda už paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ir dėl bent vieno iš padarytų šių pažeidimų buvo apskaičiuota daugiau kaip 15 000 Eur mokesčių.
- mokesčių mokėtojas per paskutinius trejus metus iki jo vertinimo dienos pagal Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymą įsigaliojusiu sprendimu buvo baustas už nelegalų darbą;
- mokesčių mokėtojas ir (ar) jo vadovas per paskutinius trejus metus iki jo vertinimo dienos priimtu ir įsigaliojusiu apkaltinamuoju nuosprendžiu buvo nuteistas už sukčiavimą, neteisėtą praturtėjimą, nusikalstamą veiką ekonomikai ir verslo tvarkai, nusikalstamą veiką finansų sistemai;
- mokesčio mokėtojo vadovui ar kitam atsakingam asmeniui per paskutinius vienus metus iki jo vertinimo dienos buvo paskirta 1 500 eurų ar didesnė bauda už padarytą administracinį nusižengimą, numatytą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 95, 99, 127, 132, 134, 137, 142, 143, 150, 151, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 176, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 195, 198, 205, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 218, 223, 505, 546 straipsniuose, ir (ar) jam buvo paskirta bauda už nurodytuose Administracinių nusižengimų kodekso straipsniuose numatytą administracinį nusižengimą, padarytą pakartotinai.
Pasekmės patekus į „gėdos lentą“
Pati pirmoji pasekmė yra žala reputacijai, t. y. jūs atrodote mažiau patikimi savo verslo partneriams, klientams, tiekėjams, kredito įstaigoms ir pan.
Be to, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio 4 dalies 8 punktu, tiekėjas bus pašalintas iš pirkimo procedūros, jeigu neatitiks minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų ir dėl to laikomas padariusiu šiurkštų profesinį pažeidimą.
Bus panaikintas arba nebus suteiktas paramos gavėjo statusas, jeigu neatitiks patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų. Šie padariniai aktualūs juridiniams asmenims, kurie gali būti paramos gavėjais, t. y. labdaros ir paramos fondai, biudžetinės įstaigos, asociacijos, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės, bendrijos ir religiniai centrai, tarptautinių visuomeninių organizacijų skyriai (padaliniai), kiti juridiniai asmenys (išskyrus politines partijas), kurių veiklą reglamentuoja specialūs įstatymai ir kurių veiklos tikslas nėra pelno siekimas, o gautas pelnas negali būti skiriamas jų dalyviams. Taip pat aktualūs ir fiziniams asmenims, kurie gali būti paramos gavėjais.
Dėl išsamesnės konsultacijos galite kreiptis elektroniniu paštu info@veiklos-sprendimai.lt arba telefonu +370 672 43319.